Hemen Oku

GERİLLA PAZARLAMA

Gerilla pazarlama tekniği ya da  gerilla pazarlama taktiği olarak anılan gerilla kelimesi, ilk olarak bir savaşta ortaya çıkmış ispanyolca kökenli bir kelimedir.

Jay Conrad Lewinson gerilla pazarlama fikrinin öncülerindendir.Kendisine göre bu yaklaşımda amaç rakip firmaları yıpratmaktır.
Gerilla pazarlama taktiği 1960 lı yıllarda Amerika'da reklam ve pazarlama alanında görülmüştür.
Önceleri küçük şirketler büyük şirketlerle mücadele edebilmek için bu yöntemi seçmiş ama sonralarda ise bazı büyük markalarda gerilla pazarlama taktiğini uygulamıştır.

Gerilla pazarlamada ana amaç reklam ve pazarlama faaliyetlerinin minimum maliyetle maksimum gelir elde edilmesidir.Gerilla pazarlama yapan şirket, kendi ürün ve hizmetlerine olan ilgiyi yükseltmek ister.Ama az öncede belirttiğim gibi masrafı en aza indirmek ister.Uygulanan yöntemler oldukça orijinal, üretici, şaşırtıcı, dikkat çekici ve eğlendirici olmalıdır. 
Gerilla pazarlamada ürün ya da hizmet hiç beklemediğiniz bir anda hiç beklemediğiniz bir yerde karşınıza çıkabilir.Sokakta yürürken, trende giderken, denize bakarken ya da gökyüzünü izlerken.Ancak gerilla pazarlama günümüzde en sık internet üzerinden yapılmaktadır.1 milyarın üzerinde kullanıcıya ulaştığı tahmin edilen internet, şirketlerin mutlaka yer aldığı bir platform.Bunun için de bloglar, internet siteleri, online dergiler, online  gazeteler ve forumlar vazgeçilmez yerlerdir.

İyi bir gerilla pazarlamacının sabırlı, inatçı ve duyarlı olması gerekir.Araştırmaya göre gerilla pazarlamada bir kişinin sizi fark edebilmesi için 9 kez sizi algılaması gerekiyor.Bunun içinde 27 kez sizin ona ulaşmanız gerekiyor.

Hiç yorum yok