Hemen Oku

KENDİNİZİ MOTİVE ETMENİN YOLLARINI BULUN

   Motivasyon iç ve dış motivatörler sayesinde gerçekleşir. Dış motivatörler sizin dışınızdaki etkenlere bağlıdır. Eşiniz, arkadaşınız, yöneticiniz, işvereniniz, anneniz, bazen de müşterileriniz dış motivatörlerdir. Onların sizi motive etmesi size bağlı değildir.Siz gerçekten çok iyi bir iş çıkartmış olabilirsiniz.Ancak bu bakış açısı size aittir.Takdir beklediğiniz kişiye göre sonuç gayet normal ya da yetersiz görünebilir.


   Yıllarca satış yaptım.İş sonuçlarım da hiçbir zaman kötü olmadı.Süper bir satıcı değildim.Ama başarısız bir satıcı da olmadım.Buna rağmen bazen takdir gördüm, bazen de görmedim.Yöneticilerim bazen teşekkür ediyor bazen de etmiyordu.Şirketim kotayı tuttuğum için banka hesabıma prim adında para yatırıyordu.Evet para çok önemli.Ama uzun yıllar aynı şirkette çalışınca insan biraz daha fazla takdir bekliyor.Ya da ben öyleydim.
Yıllar sonra şunu öğrendim ki en önemli motivasyon kişinin kendine verebildiği motivasyondur.Yani iç motivasyon.

   Kendinizi motive etmenin yollarını bulun.Yollarını bulun diyorum.Çünkü herkesin yapısı farklıdır.Mutlu olduğumuz şeyler, sevdiğimiz sevmediğiz şeyler,bizi harekete geçiren şeyler ve ödül  olarak gördüğümüz şeyler.Her insanda farlılık gösterir.

   Size kendinizi motive etmeyle ilgili birkaç öneride bulunmak istiyorum.Büyük bir satış yaptığınızda kendinizi mutlaka ödüllendirin.Bu ödül kız arkadaşınız ya da eşinizle güzel bir mekanda akşam yemeği olabileceği gibi sevdiğiniz bir grubun ya da şarkıcının albümünü almak olabilir.Dediğim gibi bu her insanda farklılık gösterir.

   Diğer bir önerim de şirketinizde ya da çalıştığınız ekipte şikayet eden insanlar varsa mümkün olduğunca uzak durmaya çalışın.Bu tip insanlar yaşam enerjinizi ve motivasyonunuzu azaltır.Düşünsenize işinizi seviyorsunuz ve başarısız da değilsiniz.Ama işten, ürünlerden yada yöneticilerden sürekli şikayet eden biri var.Nasıl etkilenirsiniz?Evet kesinlikle olumsuz etkilenirsiniz.

   Bazı insanlar başarısızdır. Bu başarısızlığın çeşitli sebepleri vardır.Başaramaz ve sizinde başaramamanızı ister.Umarım etrafınızda böyle insanlar yoktur.Eğer bir gün olursa, mutlaka onları kendinizden uzak tutun.

   İnternet sitelerinde de motivasyon arttırma ile ilgili pek çok yazı bulabilirsiniz. Onları da okumanızı tavsiye ederim.Farklı bir fikir verebilir.İnternette olmayan yine kendi tecrübelerimden birini daha paylaşayım.İşinizi yapış şeklinizi arada bir değiştirin.İnanın bana çok işe yarıyor.Mesela, haftalık planınızı oluştururken, geçtiğiniz haftalardan biraz daha farklı bir plan oluşturun.Yeni müşteriler bulmayı hedefleyin.Uzun süredir görmediğiniz eski ve sevdiğiniz birkaç müşterinizi o hafta görün.Bir de dostlarınızı ve ailenizi ihmal etmeyin.Yüz yüze görüşemiyorsanız bile en azından telefonla seslerini duyun.

Sonuç olarak kendinizi motive etmenin yollarını bulun.