Hemen Oku

SATMAK İÇİN ACELE ETMEYİN

   Ne yazık ki birçok satıcı müşterisini dinlemeyip, daha fazla konuşmaya çalışmaktadır.Bu satıcılara özellikle mağazalarda  sık rastlanmaktadır.İçeri bir müşteri girer ve satış danışmanı ya da ürün danışmanı hemen kendisini karşılar.”Hoşgeldiniz efendim, nasıl yardımcı olabilirim?Neye bakmıştınız?Yeni sezon ürünleri bu tarafta vb. Müşteri sıkılır, bunalır ve çoğunlukla da alışveriş yapmadan mağazayı terk eder.Bu tip yaklaşımlarla karşılaştığımda ben de hemen mağazayı terk etmek istiyorum.

Bu tip satıcıların aklında tek bir şey var.Ay sonundaki kotası ve kazanacağı prim.Halbuki öbür türlü olsa, yani müşteriye bir an önce bir şeyler satmaya çalışmayıp müşteriyi kazanmaya çalışsa daha iyi olmaz mı?Kesinlikle çok daha iyi olur.Çünkü müşteride ki algı şudur : Agresif bir satış danışmanı ile karşılaşınca hemen müşterinin beyni korumaya geçer.”Dikkat et, ne yapıp edip, satmaya çalışacak.”der.Bunu hepimiz yaşarız.İşin kötü tarafı bu kadar üstümüze gelen ve çok konuşan satıcılara hiç güvenmeyiz.Az önce bahsettiğim öbür türlü olsa dediğim kısım şudur.Müşteriyi sıcak ve samimi bir şekilde karşılayıp, mağazada ya da show roomda rahat bırakıp, belli bir takip mesafesinde kalınmalı, müşteri bir soru sorarsa cevap verilmeli, bu esnada müşteri iyi analiz edilmelidir.Analiz sonunda ne tip bir müşteri ise ona göre davranılmalıdır.İhtiyacı tam olarak tespit edilmelidir.Ardından müşteriye sorduğu ürün ya da hizmet en iyi şekilde anlatılmalıdır.Anlatım esnasında acele etmeden, tane tane konuşarak ve müşteriyi konuya dahil ederek.Bu şekilde bir yaklaşım müşterinin çok daha fazla hoşuna gider.İnanın bana, ister satın alsın isterse satın almasın, mutlaka sizi eşine dostuna tavsiye eder.

   Artık bazı şeyleri kabullenmemiz ve kendimizi değiştirmemiz, yenilememiz gerek.Eskiden markalar,ürünler,şirketler ve hizmetler azdı.Müşteri razı olmak zorunda kalıyordu çok istemese bile.Ama şimdi durum çok değişti.Artık tüketiciler evinde oturduğu yerden, internetten istediği  ürünleri inceliyor ve istediği ödeme şekliyle alıyor.Bu yüzden mağazamıza gelmiş tüketici bizim için çok değerli olmalıdır.Burada çok önemli bir şey daha eklemek istiyorum.Mağazanıza/showroomunuza gelen müşteriyi arkadaşınız gelmiş gibi karşılayın.Abartmadan sıcak ve samimi bir biçimde.

   Bazı mağazalarda karşılaştığım manzaralar çok hoşuma gitmiyor açıkcası.Satış danışmanının elinde cep telefonu, mesaj yazmaya çalışıyor, bir taraftan da bana hoş geldiniz diyor.Ben de şöyle düşünüyorum; “acaba benimle ne kadar ilgilenecek?beni çok sallamadı..


Müşteri, üstüne agresif bir şekilde gelinmesini de istemez.Hiç ilgisiz kalınmasını da.Bunu her zaman dengeleyin ve içeri bir müşteri girdiğinde sadece ona odaklanın.Başka şeylerle ilgilenmeyin.