MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ VE SATIŞ
Müşteri İlişkileri ve Satış
- İLGİ UYANDIRILDI
- İHTİYAÇ ONAYLANDI
- ÜRÜN/HİZMET BİLGİSİ VERİLDİ -
- UYGUNLUK ONAYLATILDI
- SATIN ALMA ARZUSU YARATILDI
- FİYAT GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURULDU
- SATIŞ GERÇEKLEŞTİ
Satışçısının müşteri ilişkilerinden memnun kalan
bir müşterinin, aynı işletmenin santral elemanından, güvenlik görevlisinden,
tahsildarından, şoföründen, sekreterinden, ustasından, teknisyeninden,
çaycısından, muhasebecisinden ve kısaca kendisiyle doğrudan veya dolaylı olarak
iletişim kuran bütün işletme çalışanlarından memnun olmalıdır. Bu ise, müşteri ilişkileri kavramının herkes tarafından tam olarak
anlaşılmasını ve herkes tarafından yürekten uygulanmasını gerektirir.
Müşteri ile satışçı arasındaki müşteri
ilişkisinin belirli aşamaları sırasıyla gösterilmektedir, ilk aşama, satışçının
yaklaşımı ile müşterinin ilgisini çekme aşamasıdır, ikinci aşama, müşterinin bu
mal veya hizmete ihtiyacı olduğunun uygun soru sorma teknikleri ile
onaylatılmasıdır. Üçüncü aşama, satılan mal, Hizmet ile birlikte şirketin
tanıtılması ve müşteriye gerekli bilgilerin verilmesidir. Dördüncü ve beşinci
aşamalar müşterinin satın alma arzusu yaratılması ve fiyatın söylenmesi
aşamasıdır. Gelen fiyat itirazları karşılandıktan sonra son aşama, fiyatı göz
önünde bulunduran müşteriye satış yapılmasıdır. Kendisinin satış teknikleri
yerine müşteri satış ilişkisine ve müşterinin satın alma sürecine önem veren ve
müşteriyle empati kuran satışçının daha başarılı olmasını sağlar.
Müşteri satışçı
ilişkisinde her bir zaman göz önünde
bulundurulan konu, satış tekniklerini kullanarak müşteriyi ikna etmek değildir.
Mal ve hizmet bilgisini kullanarak; müşterinin satın alma kararını vermesine
yardımcı olmaktır. Yoksa, satılan
ürün veya hizmeti tam
olarak bilmeden, müşteriye anlatmadan,
gerek siz konuşmalar ile
müşteriye satış yapmak satışçılık
değildir. Bu nedenle, satışçının satış başarısını etkileyen fakat
satışçının doğrudan kontrol edemediği
bir çok değişken vardır. Fakat,
özellikle müşteri ilişkilerinde satış eğitimi çok önemli bir
rol oynar. Satış eğitimi almış
satışçıların müşteri ilişkilerindeki
olumlu değişikler müşteriler tarafından hemen fark edilmektedir.- İLGİ UYANDIRILDI
- İHTİYAÇ ONAYLANDI
- ÜRÜN/HİZMET BİLGİSİ VERİLDİ -
- UYGUNLUK ONAYLATILDI
- SATIN ALMA ARZUSU YARATILDI
- FİYAT GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURULDU
- SATIŞ GERÇEKLEŞTİ
Hiç yorum yok