Hemen Oku

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ VE SATIŞ

Müşteri İlişkileri ve Satış

Satışçısının müşteri ilişkilerinden memnun kalan bir müşterinin, aynı işletmenin santral elemanından, güvenlik görevlisinden, tahsildarından, şoföründen, sekreterinden, ustasından, teknisyeninden, çaycısından, muhasebecisinden ve kısaca kendisiyle doğrudan veya dolaylı olarak iletişim kuran bütün işletme çalışanlarından memnun olmalıdır. Bu ise, müşteri ilişkileri kavramının herkes tarafından tam olarak anlaşılmasını ve herkes tarafından yürekten uygulanmasını gerektirir.
Müşteri ile satışçı arasındaki müşteri ilişkisinin belirli aşamaları sırasıyla gösterilmektedir, ilk aşama, satışçının yaklaşımı ile müşterinin ilgisini çekme aşamasıdır, ikinci aşama, müşterinin bu mal veya hizmete ihtiyacı olduğunun uygun soru sorma teknikleri ile onaylatılmasıdır. Üçüncü aşama, satılan mal, Hizmet ile birlikte şirketin tanıtılması ve müşteriye gerekli bilgilerin verilmesidir. Dördüncü ve beşinci aşamalar müşterinin satın alma arzusu yaratılması ve fiyatın söylenmesi aşamasıdır. Gelen fiyat itirazları karşılandıktan sonra son aşama, fiyatı göz önünde bulunduran müşteriye satış yapılmasıdır. Kendisinin satış teknikleri yerine müşteri satış ilişkisine ve müşterinin satın alma sürecine önem veren ve müşteriyle empati kuran satışçının daha başarılı olmasını sağlar.
Müşteri  satışçı ilişkisinde  her bir zaman göz önünde bulundurulan konu, satış tekniklerini kullanarak müşteriyi ikna etmek değildir. Mal ve hizmet bilgisini kullanarak; müşterinin satın alma kararını vermesine yardımcı   olmaktır. Yoksa,  satılan  ürün  veya hizmeti  tam  olarak  bilmeden, müşteriye  anlatmadan,  gerek siz   konuşmalar  ile   müşteriye satış  yapmak   satışçılık  değil­dir. Bu nedenle, satışçının satış başarısını etkileyen fakat satışçının doğrudan kontrol edemediği  bir  çok değişken vardır. Fakat, özellikle müşteri ilişkilerinde   satış   eğitimi çok önemli  bir   rol   oynar. Satış eğitimi almış satışçıların müş­teri  ilişkilerindeki olumlu de­ğişikler müşteriler tarafından hemen fark edilmektedir.

- İLGİ UYANDIRILDI 

- İHTİYAÇ ONAYLANDI 

- ÜRÜN/HİZMET BİLGİSİ VERİLDİ - 

- UYGUNLUK ONAYLATILDI

- SATIN ALMA ARZUSU YARATILDI

-  FİYAT GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURULDU

- SATIŞ GERÇEKLEŞTİ

Hiç yorum yok