Hemen Oku

ŞİKAYET ETME KENDİNİ MOTİVE ET

İnsanlar bazen haklı buldukları konularda şikayet eder.Bu normaldir.Ama bazı insanlar sürekli şikayet eder.Bu da anormaldir.

Sürekli şikayet eden bir kişiye bu davranış biçimi çok normal gelmektedir.Genellikle de gerçekten mutlu olmayan ve kendisiyle barışık olamayan kişiler sık şikayet eder.


Şikayet, daha doğrusu sürekli şikayet etmek negatif bir durumdur.Her şeyden önce motivasyonunuzu yitirirsiniz.Lütfen her şeye şikayet etmeyin.Kendinize zarar vermekten başka hiç bir şey yapmazsınız.
Bir de çevrenizdeki insanları kaybetme ihtimaliniz de yükselir.

Genel olarak bakıldığında her insan, neşeli, keyifli, esprili, olumlu davranışlar sergileyen ve uyumlu insanlara yanaşır.Hele bir de siz satış pazarlama işiyle uğraşıyorsanız, şikayet eden, negatif enerji yayan, uyumsuz biri olmamalısınız.İnsanları kendinizden uzaklaştırırsınız.

Çok az insan vardır ki, çevresindeki insanları motive eden, ilham veren.Muhtemelen siz de öylesiniz.Doğru mu?Son bir hafta da kaç kişiyi motive ettiniz?En iyimser cevap belki bir.Bunu neden sorduğumu bilmek ister misiniz?Cevap; siz birilerini motive ediyor ve onların hayatlarında ki bazı konularda yardım ediyor ve yol gösteriyorsanız, bilin ki sizin de iç motivasyonunuz yükselir.Denemesi bedava.Yaşayın ve görün..

Bu demek oluyor ki çok az insan çevresini motive edip, ilham veriyor.(sürekli ilham diyorum, aslında gaz kelimesini daha çok seviyorum.)Öyleyse buradan şöyle bir sonuç çıkaralım : Birilerinin benim için bir şeyler yapmasını beklemeyip, hiç zaman kaybetmeden ben bir şeyler yapmalıyım.

Satış koçluğu yaptığım bazı arkadaşlarım bana sürekli aynı konularda şikayet ediyor."şirket bana hat veriyor ama telefon vermiyor", "çalıştığım şirket bilgisayar vermiyor ama düzenli rapor istiyor" ya da "kullandığım şirket aracına limitli yakıt alabiliyorum" gibi.
Peki nedir çözüm?Sürekli şikayet etmek mi?Tabii ki hayır.Sürekli şikayet eden bir çalışan, işini kısa sürede kaybeder.Yüzde yüz ve garanti.

Çözüm, öncelikle şikayeti bırakıp, neler yapılabileceğine bakmaktır.Şirket bilgisayar vermiyorsa satın alabilirsiniz.Hem de kendi bilgisayarınız olur ve bu zamanda bu şart.Ya da telefon mu vermiyor.Kendi telefonunuzu kullanın.Ne var ki bunda.Neden daha ciddi konular varken bu kadar basit şeylere kafa yoruyorsunuz ki..

Bu arada insan beynini en çok yoran şey sadece bir tek şeyi uzun zaman düşünmekmiş.Lütfen söylediğim gibi bu tip basit şeylerle beyninizi meşgul etmeyin.Müşterilerinize odaklanın.Müşterilerimi nasıl arttırırım?Eski müşterilerimi nasıl memnun ederim?Onlara nasıl daha fazla satış yaparım?Hedeflerimi nasıl realize ederim?
Bu konular sizce de daha ciddi ve üstünde düşünülmesi gereken konular değil mi?
Ama diğer şikayet konularına baktığımızda bizi hiçbir yere götürmeyen hatta zarar veren konular.

Satışları iyi olmasına rağmen sürekli sızlanan ve şikayet eden arkadaşlarım vardı.İnanın bana hepsi de bir kaç yıldan fazla çalışamadı aynı yerde.Eminim sizin de böyle arkadaşlarınız, tanıdıklarınız vardır.

Tüm satış danışmanları, satış temsilcileri, satış sorumluları ve satış yöneticileri çok iyi bilir ki, satış yapabilmek için olumlu ruh hali içinde olmak gerekir.
 

Hiç yorum yok