KİŞİSEL VE KURUMSAL İMAJ
İmaj en basit tanımıyla, görüntü demektedir.Ancak imaj kelimesini detaylı incelersek daha büyük bir kavram ortaya çıkmaktadır.
Eski bir özlü söz vardır ya "Kişi ortama kıyafetleri ile girer, düşünceleri ile çıkar."Günümüzde sadece görüntü de yetmemektedir.
İmaj dendiğinde eskiden sadece görüntüye bakılırdı.Şimdi ise "bütünleşik" imajdan bahsediliyor.Bütünleşik imaj kelimeden de anlaşıldığı gibi bütünü kapsayan demek.Biraz daha açacak olursak; birinin kişisel imajına baktığımızda sadece saçı, kıyafeteri, aksesuarları gibi sadece gördüğümüz şeyler değil, aynı zamanda o kişinin duruşu, konuşması, hitap şekli, entellektüel bilgi seviyesi gibi donanımlarından da bahsederiz.
İmaj herkes için önemlidir.Ancak satış,pazarlama ve tanıtım yapan kişiler için daha önemlidir.
Müşteri ilk karşılaşmada görüntünüze bakar ve 5-6 saniye içerisinde olumluya da olumsuz bir yorum yapar.Hemen arkasından da dinlemeniz, söyledikleriniz ve davranışlarınızla sizi değerlendirir.
Ayrıca iyi giyindiğinizde ve bakımlı olduğunuzda kendinizi daha iyi hissedersiniz, bu da özgüveninizin artmasını sağlar.
Kurumsal olarak düşündüğümüzde de o kurumla iş yapacak müşteriler, ortaklar ve çalışanları için kurumsal imaj önem kazanmaktadır.
En sık kullanılan ve incelenen imaj şekilleri, kişisel imaj ve kurumsal imajdır.Aşağıda bunu daha detaylı ayırmaya çalıştım.
Kişisel
ve Kurumsal İmaj
Bireysel İmaj Kurumsal İmaj
Fiziksel Etkenler Fiziksel
Etkenler
Kıyafet Bina
Düzeni,Tasarım
Makyaj Çevre
Düzeni
Jest Yerleşim(Coğrafi)
Mimikler İç
Fiziksel Yapı
Fizyonomi
Psikolojik Psikolojik
Refleks Misyon
Anlık
Davranışlar Vizyon
Sosyal Sosyal
Düzenli
Davranışlar Kalite(Ürün/Hizmet)
Uyum
(Bireysel ve Kurumsal) İtibar(Firma
Güveni)
Kalifikasyon Personel
Kalifikasyn
Karizma Kurumsal
Prestij
Ün
Tecrübe Kurum
Kimliği
Konuşma
Tarzı (logo,ticari
karakter,
Yaşam/Giyim Tarzı font,slogan,
sosyal sorumluluk
Hemen her sektörde çok yoğun bir rekabet yaşanıyor.Buna bağlı olarak da müşterinin alternatifleri
artıyor.Her yönden güçlü ve farklı olmalıyız.
İmajınızı her zaman kontrol edin ve çevrenizdekilerin de fikrini alın.
Hiç yorum yok