Hemen Oku

KİŞİSEL VE KURUMSAL İMAJ

İmaj en basit tanımıyla, görüntü demektedir.Ancak imaj kelimesini detaylı incelersek daha büyük bir kavram ortaya çıkmaktadır.

Eski bir özlü söz vardır ya "Kişi ortama kıyafetleri ile girer, düşünceleri ile çıkar."Günümüzde sadece görüntü de yetmemektedir.

İmaj dendiğinde eskiden sadece görüntüye bakılırdı.Şimdi ise "bütünleşik" imajdan bahsediliyor.Bütünleşik imaj kelimeden de anlaşıldığı gibi bütünü kapsayan demek.Biraz daha açacak olursak;  birinin kişisel imajına baktığımızda sadece saçı, kıyafeteri, aksesuarları gibi sadece gördüğümüz şeyler değil, aynı zamanda o kişinin duruşu, konuşması, hitap şekli, entellektüel bilgi seviyesi gibi donanımlarından da bahsederiz.



İmaj herkes için önemlidir.Ancak satış,pazarlama ve tanıtım yapan kişiler için daha önemlidir.

Müşteri ilk karşılaşmada görüntünüze bakar ve 5-6 saniye içerisinde olumluya da olumsuz bir yorum yapar.Hemen arkasından da dinlemeniz, söyledikleriniz ve davranışlarınızla sizi değerlendirir.

Ayrıca iyi giyindiğinizde ve bakımlı olduğunuzda kendinizi daha iyi hissedersiniz, bu da özgüveninizin artmasını sağlar. 


Kurumsal olarak düşündüğümüzde de o kurumla iş yapacak müşteriler, ortaklar ve çalışanları için kurumsal imaj önem kazanmaktadır.  

En sık kullanılan ve incelenen imaj şekilleri, kişisel imaj ve kurumsal imajdır.Aşağıda bunu daha detaylı ayırmaya çalıştım.

Kişisel ve Kurumsal İmaj

Bireysel İmaj                                                                                         Kurumsal İmaj

Fiziksel Etkenler                                                                                     Fiziksel Etkenler
Kıyafet                                                                                                      Bina Düzeni,Tasarım
Makyaj                                                                                                      Çevre Düzeni
Jest                                                                                                             Yerleşim(Coğrafi)
Mimikler                                                                                                    İç Fiziksel Yapı
Fizyonomi      

Psikolojik                                                                                                 Psikolojik
Refleks                                                                                                      Misyon           
Anlık Davranışlar                                                                                      Vizyon

Sosyal                                                                                                       Sosyal            
Düzenli Davranışlar                                                                                  Kalite(Ürün/Hizmet)
Uyum (Bireysel ve Kurumsal)                                                                  İtibar(Firma Güveni)
Kalifikasyon                                                                                              Personel Kalifikasyn
Karizma                                                                                                    Kurumsal Prestij
Ün Tecrübe                                                                                               Kurum Kimliği
Konuşma Tarzı                                                                                          (logo,ticari karakter,
Yaşam/Giyim Tarzı                                                                                 font,slogan, sosyal sorumluluk



Hemen her sektörde çok yoğun bir rekabet yaşanıyor.Buna bağlı olarak da müşterinin alternatifleri
artıyor.Her yönden güçlü ve farklı olmalıyız.

İmajınızı her zaman kontrol edin ve çevrenizdekilerin de fikrini alın.


Hiç yorum yok