Hemen Oku

SATIŞ DANIŞMANI İLE MÜŞTERİ ARASINDAKİ MESAFE

Mağazamıza müşteri geldi ve biz de ona bir şeyler satmak istiyoruz.Gayet normal bir durum.Ancak nasıl satacağımızı bilmemiz,  uygun bir strateji belirlememiz ve davranışlarımıza da dikkat etmeliyiz.Davranıştan kastettiğim, müşteriyi karşılarken, ilgileniken ve uğurlarken ki hal ve hareketlerimizdir.Bir müşterinin hoşlandığı bir şey başka bir müşteriye itici gelebilir.Çünkü her insan farklıdır.Başka bir yazımda müşteri tiplerinden bahsetmiştim.Müşterinin satıştaki tipine göre davranarak yani "Müşteri Odaklı Satış Teknikleri"ni uygularak başarılı olabiliriz.Ama bu da yetmeyebilir.

Mağaza içinde belki de en önemli şey müşteri karşılamadan sonraki süreçtir.Yani müşteri mağazayı gezerken geçen süredir.

Dedim ya her insan farklıdır.Kimi kısa süre içerisinde işini halletmek ister, kimi uzun uzun ürünlere bakar, kimi ilgiden hoşlanır, kimi de ilgiden rahatsız olur.Peki ne yapmalıyız?

Müşteriye göre davranmalıyız.Ama bu yazımda asıl üstünde durmak istediğim bir konu var.Müşteri ile satış danışmanı/ürün danışmanı arasındaki mesafe ve beden dili.

Bu arada tam yeri gelmişken üç gün önce yaşadığım bir olayı anlatayım.Bir ayakkabı mağazasına girdim.Kndime terlik ve 15 aylık kızıma da bot bakmak için.Mağazaya girdiğim an kendimi, aslanın görüş mesafesine girmiş bir ceylan gibi hissettim.Avcı aslan(satış danışmanı) birden üzerime doğru hızla geldi."Hızlı bir şekilde hoşgeldiniz dedi"Ben çocuk reyonuna doğru yöneldim ve bir bot gözüme ilişti.Elime aldım tam bakarken, bay satış danışmanı arkadaşı(yani avcıyı) arkamda çok yakınımda hissettim.Arkama döndüm, gerçekten de doğru hissetmişim.Yaklaşık bir metre gerimde gözlerini bana dikmiş bakıyordu.İnanın bana o kadar rahatsız oldum ki anlatamam.Tüm ciddiyetimle"buyrun" dedim.Ne diyeceğini bilemedi.Çünkü çok şaşırmıştı verdiğim tepkiye.Sonra hızla mağazadan ayrıldım.



Eğitimlerimde de yazılarımda da belirtiyorum.Değerli satış danışmanı arkadaşlarım lütfen müşterinin özel mesafe alanın girmeyin.Yani 1,20 m.O da yüz yüze konuşurken.Hele bir de sadece müşteriyi takip ediyorsanız, bu mesafe en az 3-3,5 m olmalıdır.

Müşteriyle ilgilenmek demek, nefesimizi müşterinin ensesinde hissetirmek değildir.Bazı insanlar(benim gibi), bu yakınlıktan çok hoşlanmaz.Bu yüzden de herkese aynı mesafede duralım.
Müşterilere mutlaka gülümseyelim, müşterinin ihtiyacını giderecek doğru ürünleri sunalım.
Aklımızda ay sonu tutacağımız satış hedefi ve alacağımız prim olmasın.BO an sadece müşterimize odaklanalım ve ona yardımcı olalım.Emin olun, bu samimi ve sıcak davranışlarınızı müşteri takdir edecek, hatta aldığı bir ürünün yanına ikinci bir ürünü de alacaktır.
Hatta sonraki alışverişlerinde de aklına yine siz geleceksiniz ve tekrar sizin mağazanızı ziyaret edecektir.
Herkese müşteriler ve bol satışlar dilerim.

Hiç yorum yok