Hemen Oku

Pazarlama Açısından Tchibo

Tchibo her yönüyle incelenebilecek büyük markalar arasında yer alıyor.Ancak ben bu yazımda pazarlama yönüyle Tchibo'yu değerlendireceğim.Bunun için de öncelikle Tchibo'yu tanıyalım.

 

 

Tchibo, 1949 yılında Almanya'da Max Herz ve Carl Tchilling tarafından kurulmuş ve uzun yıllar dünyanın lider kahve üreticisi olmuş bir firma.1990'den itibaren dünyaya yayılarak bugün 60 ülkede 1.300 mağaza ve 120.000 satış noktasıyla hizmet vermektedir.(İlk yıllarda müşterilerine sadece posta ile kahve gönderiyorlarmış.Bu bile o yıllar için ne kadar ilginç bir fikir değil mi?) 1955 yılında Hamburg'da ilk mağazayı açmışlar ve yine bir ilk : Müşterilere kahve tadım konsepti.

Tchibo Türkiye'ye 2005 senesinde gelmiş ve ilk mağazasını Grand Cevahir AVM de açmıştır.2012'den itibaren de 11 farklı ilde 51 mağaza açmıştır.Tchibo ayrıca telefonla ve internet yoluyla da satış yaparak müşteirlerine hizmet veriyor.

 

Bugün bir Tchibo mağazasına giden ya da zincir marketlerin içinde Tchibo ürünlerine ayrılan bölümleri gezen tüketiciler, bir kahve üreticisinden çok bir perakendeciyi geziyormuş gibi hissediyor.Çünkü birbirinden farklı ürünlerle karşılaşıyorlar.Kahve, kahve makinaları,ev dekor, kişisel ürünler ve aksesuarlar, ürün portföylerinde bulunan yüzlerce üründen bazılarının ana kategorileri.

Tchibo, bunları fırsat ürünleri diye adlandırıyor. Ayrıca her hafta çarşamba günleri mağazaların konseptlerini değiştiriyor.Tchibo mağazalarında değişmeyen tek bir şey var o da kahve ve kahve ürünleri.Bunların dışındaki tüm ürünler değişiyor.Bir hafta var olan bir ürün sonraki hafta kalmamış olabiliyor.Ya da raftan kaldırılıyor.Kısacası kahve dışındaki herşey sürpriz.

 

Müşteri Tchibo mağazasında ne olduğunu ve ne alacağını ancak gidip görmek suretiyle karar verebiliyor.Yani müşteriyi sürekli mağazaya getirmek için pazarlama yönünden bir iyi bir fırsat.Ürünleri incelediğimizde esnek,zarif, işlevsel ve orta kalitede, makul sayılabilecek bir fiyat seviyesinde olduklarını görüyoruz.

 

Ülkemizde Tchibo'dan önce böyle bir perakendecilik modeliyle karşılaşmamıştık.Tchibo ürünlerinin yalnızca Tchibo mağazalarında satıması da, yine müşteriyi sadece Tchibo mağazalarına getiren bir unsur.

 

İşletme açısından da değerlendirecekolursak operasyonel anlamda zor bir iş.Düşünsenize her hafta mağaza komple değişiyor.Çalışanlarına Allah kolaylık versin.Tchibo, böyle zor ve kapsamlı süreçleri olduka başarılı bir biçimde yönetiyor ve aynı zamanda yaratıcı ve yenilikçi bir ruha da sahip.

 

Sanırım başarılarının anahtarlarından birisi de bu.

Hiç yorum yok