Hemen Oku

Rekabette Başarı



Dünyanın en başarılı strateji kuramcılarından biri olan Michael Porter, strateji konumlanmaları için üç jenerik alternatif tanımlamıştır.Bu alternatifler sadece bir sektöre ya da bir koluna ait değildir.Yani herhangi bir iş alanında faaliyet gösterecek bir işletme için kullanılır.
  1. Hangi sektör ya da pazarlarda rekabet etmeliyim?
  2. Nasıl ve ne şekilde rekabet avantajları geliştirip sürdürebilirim?
  3. Bunları başarmak için benim işletmemde var olan ne tür varlıkları, kaynakları, yetenekleri ve istidatları kullanabilirim ve ne tür yeni kaynaklara ya da yeteneklere ihtiyacım var?
Bu üç soru şu şekilde cevaplanmaya çalışılmıştır. Birinci soru için; farklı pazarları ve rekabet alanlarını analiz ederken bir işletmenin rekabet gücünü etkileyebilecek beş ana faktör vardır:
  1. Yeni rakiplerin sektöre  giriş için var olan engeller
  2. Alıcıların gücü
  3. Tedarikçilerin gücü
  4. İkame ürünlerden gelen tehdit
  5. Rekabetin şiddeti


İşletmenin rekabetteki başarısı ve gücü bu beş unsurla ölçülebilir.Aynı zamanda bu beş ana gücün ortaya koyduğu tehditler ve fırsatlar karşısında işletmeler, belirledikleri jenerik stratejilerle başarılı ya da başarısız olur