Hemen Oku

Çalışanlara Yönelik PACE Kişilik Testi

Psikolojik danışmanlık için kullanılabilecek çok farklı testler mevcut. Ancak çalışanlara yönelik fazla bir kişilik testi bulunmuyor. Benim de çok sayıda şirkete ve çalışan danışanlarıma kullandığım bir testi sizlerle paylaşmak istiyorum.

Adı PACE kişilik testi. PACE ingilizce "personality, attitude, constancy,excellence" kelimelerinin baş harfleri kullanılarak adlandırılmış bir kişilik testidir.

Çalışanlara yönelik kullanılan PACE kişilik testinde mülakatçı çalışana aşağıdaki soruları yöneltir ve çalışan da kendini 1'den 10'a kadar puanlar. Puanlama azdan çoka doğrudur. Yani 1-2-3 Çok az, çok düşük çok yetersiz, hiç katılmıyorumdur.  3 puan üzeri de olumlu cevabın yoğunlaşmasıdır.

PACE kişilik testi sorularını çalışan belli bir sürede ve sizin eşliğinizde yanıtlamalıdır. Tavsiyem yanıtlama süresini çok kısa tutun.

Yanıtlama bittikten sonra 7 puan ve altındaki puanlamaları tespit edin. Bu maddeleri zaman içerisinde çalışana yükselttirmeye çalışın.Ona koçluk, danışmanlık ya da mentorluk yapın. Ben PACE kişilik testi sayesinde çok sayıda çalışanda olumlu gelişme gördüm. 
KİŞİ ADI  :  
KİŞİLİK         TOPLAM
Hevesliyim 9
Olumlu bir tutumum var 10
Kolay arkadaşlık kurarım 8
Düzenli bir yaşantım var 10
Öncelikler belirlemede iyiyimdir 9
Başkalarında genellikle en iyiyi görürüm 8
Dürüstüm 10
Ahlaklıyım 10
Hatalarımı itiraf ederim 6
Mazeretten ziyade neden belirtirim 9
Becerilerimin kıymetini bilirim 7
Kendimi geliştirmeye hazır ve istekliyim 10
Aksi bir insan değilim 5
İyi bir iş/yaşam dengem var 8
Sözüm senettir 10
Adilim 9
Gerektiğinde överim 10
Konuştuğum gibi davranırım 10
TUTUM  
Yeni fikirlere açığım 9
Benim için bir şey iyi sonuç veriyorsa, aynı şeyi daha çok yaparım 10
İyi sonuç vermiyorsa değiştiririm. 10
Kendi becerilerime çok güvenirim 10
Başkalarının becerilerine çok güvenirim 5
Bilgi birikimim çok iyi değilse yardım almaktan çekinmem 10
Gerektiğinde yardım alabilecek pekçokinsan tanırım 10
Sorunları ya da anlaşmazlıkları kolayca ve tatlılıkla çözerim 10
Haklı olduğumda, başkalarının keyfini bozmadan direnebilirim 5
Başkasından yapmasını istediğim herşeyi kendim yapmaya hazırlıklıyım 10
BAĞLILIK  
Kişisel başarıma tamamen bağlıyım 10
İşimin başarısına tamamen bağlıyım 10
Personelimi desteklemeye tamamen bağlıyım 10
Sürekli iyileşme kavramına tamamen bağlıyım 10
Ödemelerimi zamanında ve tam yaparım 10
Randevularımda dakik olurum 8
Her zaman ekstra kilometreyi giderim. 10
Ne gerekikiyorsa yaparım 7
MÜKEMMELİYET  
İlk iş fikrim iyiydi  
Bugün işim o zaman hayal ettiğime yakın  1
Genellikle daha az vaat eder, daha fazlasını veriririm. 5
Her zaman daha iyi bir rol olduğuna inanırım.                        3
Teminatlarıma ve sözlerime saygı gösteririm. 10
Sadece en iyi, benim için yeterince iyidir.  5
Sadece en iyi, müşterilerim için iyidir. 10