Hemen Oku

Pazar Araştırması Nedir?

Pazar Araştırması
Şirketlerin markaları için pazar araştırmaları yaptırmalarındaki amaç,  ülkedeki potansiyel müşterilerin belirlenmesidir. Pazar araştırması ile şirket hedef pazarla ilgili stratejisine karar verecek ve bu pazarlarda uygulanacak pazarlama karmasını doğru belirleyebilecektir.

 Pazar araştırmaları, aynı zamanda : 

-  Pazarlama fırsatlarının ve problemlerinin tanımlanmasını ve belirlenmesini,

-  Bilgi toplama yöntemini belirleyen,

-  Veri toplama sürecini yürüten ve uygulayan,

-  Sonuçları analiz eden, bulguları ve bulguların nasıl uygulanacağını açıklayan ve ileten,

-  Pazarlama fırsatlarının ve sorunlarının belirlenmesi ve tanımlanması,

-  Pazarlama etkinliklerinin oluşturulması ve değerlendirilmesi,

-  Pazar etkinlerinin daha etkili hale nasıl getirileceğinin daha iyi bir biçimde anlaşılması,

-  Pazarlama performansının izlenmesi için toplanılan bilgiler yoluyla, tüketiciyi, müşteriyi ve kamuyu pazarlamacıya ulaştıran araçtır.

Kısaca pazar araştırması, bir ürünün ya da hizmetin pazarını görebilmek için yaptırdığı bilgi toplamasına, bu bilgiyi analiz etmesine ve bu bilgiyle işine stratejik anlamda artı değerler sağlamasıdır.

​Pazarlamanın temelini tüketicinin istek ve ihtiyaçları oluşturur. Pazarlama üretimden önce başlar, üretime yön verir ve üretimden sonra devam eder. Pazarlamanın üretimden önce başlamasının arkasında yatan sebep üretime yön verecek tüketici istek ve ihtiyaçlarının tespit edilmesi gerekliliğidir.

Şirketler zamanla yeni pazarlara açılmaya başladıkça, daha çok bilgi ihtiyacı belirmiştir.

Pazar araştırmaları pazarlamayla ilgili konularda bilgi toplama, bilgi işleme ve bilgiyi analiz etme sürecidir. Problemin tanınmasıyla başlar, araştırma, rapor ve faaliyet önerisiyle biter. Pazarlama fırsatları ve pazarlama problemlerinin belirlenmesi ve tanımlanması, bu fırsat ve tehditlere karşı oluşturulabilecek pazarlama faaliyetlerinin belirlenmesi ve tanımlanması, bu fırsat ve tehditlere karşı oluşturulabilecek pazarlama faaliyetlerinin yaratılması, gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesi, pazarlama performansının kontrol edilmesi ve bir süreç olarak pazarlama anlayışının geliştirilmesi amacıyla bilimsel yöntemlerinin kullanımını içeren tüketici, müşteri ve kamuoyunu bilgi yolu ile pazarlamacıya yaklaştıran bir süreçtir.

Pazarlama Araştırması Yöneticiye Ne Sağlar?
Pazarlama araştırması, pazarlama faaliyetleri için yeni fikirler sağlar. Pazarlama faaliyetlerinin değerlendirilmesinde, performans ve amaçların karşılaştırılmasında yardımcı olur.

Pazarlama Araştırmasının İçerdiği Konular
• Ürün imajı• Marka haberdarlığı
• Markaya karşı tutum
• Dağıtım kanalları
• Reklam
• Satış tutundurma
• Fiyatlama
• Ambalajlama
• Satış sonrası hizmetler
• Yeni ürün geliştirme
• Tüketici tercihler




Hiç yorum yok