İş Yerinde Verimliliği Nasıl Ölçersiniz?
İş yerinde çalışanların verimliliğini neler azaltıyor neler çoğaltıyor. İş yerinde çalışanların verimliliğini aşağıdaki soruları yanıtlayarak ölçebilirsiniz.
KİŞİSEL VERİMLİLİK TESTİ
1-Birimimin uzmanlaştığı konu dışındaki islere/müşterilere bakarken zorlandığım için
bu durumlarda verimliliğim düşük olur.
2-Diğer departmanların işlerini doğru yapmaması işimi aksatıp verimliliğimi düşürür.
3-Mağazamızın en üst yöneticisine kadar tüm yöneticilere rahatlıkla sorunumu iletemiyor.
olmak benim iş verimliliğimi olumsuz etkiler.
4-Amirlerimin işlerimi yakından kontrol etmesi her an yakınımda olması verimliliğimi
olumsuz etkiler.
5-Mağazamızda tüm kararların en üst yönetim tarafından alınması verimliliğimi azaltır.
6-Mağaza genelinde yapılan işlerin standart olmaması verimliliğimi düşürür.
7-Bağlı olduğum üstlerimin kararlarındaki çelişki verimliliğimi olumsuz etkiler.
8-Sürekli aynı tarz islere/hastalara bakmak verimliliğimi olumsuz etkiler.
9-Belirli aralıklarla rotasyon yapılması verimliliğimi olumsuz etkiler.
10-Mevcut yetki ve sorumluluklarımın arttırılmaması verimliliğimi olumsuz etkiler.
11-Yaptığım isin bütünün küçük bir parçası olması beni isime yabancılaştırır.
12-Çalıştığım kurumun dışarıdaki imajının değersiz olması verimliliğimi olumsuz etkiler.
13-Çalıştığım kurumun kültürüne yabancı olmak verimliliğimi olumsuz etkiler.
14-Yeni ise alınan elemanların ise uygun olmaması is yükümü arttırıp verimimi azaltır.
15-Bölümümdeki personel sayısının yetersizliği is yükümü arttırır ve verimliliğimi azaltır.
16-İşe ve iş yerine alışmak için bir programa tabi tutulmadan ise başlamak stres
yaratır ve verimliliğimi olumsuz etkiler.
17-Ücretin düşük olması verimliliğimi olumsuz etkiler.
18-Eşit ise eşit ücret verilmemesi verimliliğimi olumsuz etkiler.
19-Uzun çalışma saatleri ve düzensiz çalışma moral ve verimliliğimi olumsuz etkiler.
20-Terfi sisteminin liyakat yerine kişisel ilişkilere dayanması verimliliğimi düşürür.
21-Performansımın haksız olarak düşük değerlendirmesi motivasyonumu / verimliliğimi azaltır.
22-Toplam Kalite yönetimi ve sürekli iyileştirme çerçevesinde veri toplanması fakat
düzeltici önlemlerin alınmaması verimliliğimi olumsuz etkiler.
23-Yöneticilerin görüş ve önerilerimi dikkate almaması verimliliğimi olumsuz etkiler.
24-Kuruluş içindeki iletişim araçlarının yetersizliği verimliliğimi olumsuz etkiler.
25-Çalışma arkadaşlarım ile ilişkilerimin iyi ve uyumlu olması verimliliğimi arttırır.
26-Prosedür ve talimatların sık değişmesi uyum sağlamamı zorlaştırır ve stres yaratır.
27-Hastanede güvenli çalışma koşulları konusunda eğitilmek verimliliğimi arttırır.
28-İş kazalarının önlenmesi için alınan önlemler verimliliğimi arttırır.
29-Kullandığım cihazların sık sık bozulması verimliliğimi olumsuz etkiler.
30-Kullandığım bilgisayarın sık bık bozulması verimliliğimi olumsuz etkiler.
Hiç yorum yok