Hemen Oku

Makine Öğrenmesi ile Ürün Satış Olasılığı Hesaplanması

Makine öğrenmesi ile ayda 6 milyon ürünün satış olasılığını ölçüyoruz' Geçen yıl büyük veriden yararlanarak, müşterilerinin ürün ve hizmet ihtiyaçlarını tespit eden bir makine öğrenmesi modelini uygulamaya koyduklarını söyleyen Ethem Eliaçık, "Her ay yaklaşık 1.5 milyon ticari müşterimiz için 6 milyon ürünün satış olasılığını ölçüp bize veriyor" dedi. 16 Nisan 2019 Salı, 09:29 Güncelleme: 16 Nisan 2019 Salı, 09:33
Finansal teknolojilerin gelişmesinde en önemli aktörlerden birinin doğal olarak bankalar olduğunu belirten İş Bankası Ticari Bankacılık Pazarlama Bölüm Müdürü Ethem Eliaçık, gerek kurum içi yapılan önemli geliştirmeler, gerek de fintechler ile yapılan işbirlikleri ile yapılan geliştirmelerin bankaların ürün ve hizmet sunumunda teknoloji kullanımını hızlı bir şekilde artırdığını söyledi. Bloomberg HT televizyonunda Finansal Teknoloji programına katılan Eliaçık, geçen yıl büyük veriden yararlanarak, müşterilerinin ürün ve hizmet ihtiyaçlarını tespit eden bir makine öğrenmesi modelini uygulamaya koyduklarını söyledi. Söz konusu modeli tüm hizmet süreçlerinde kullandıkları kaydeden Eliaçık, "Modelin çıktılarını şubelerimizde, doğrudan satış ekiplerimizde ve çağrı merkezlerimizden satışlarda kullanıyoruz. Müşterilerimizle daha nitelikli iletişim kurar hale geldik. Her ay yaklaşık 1.5 milyon ticari müşterimiz için  6 milyon ürünün satış olasılığını ölçüp bize veriyor. Bunlar arasından olasılığı en yüksek olan 200 binin üzerinde kısmını şubelerimiz müşterimizle görüşüp satış yapmaya çalışıyor" diye konuştu. Yapay zeka teknolojilerinin kullanımı konusundaki çalışmaların çok değişik alanlarda son hızla devam ettiğini kaydeden Eliaçık, çok yakın gelecekte müşterilerin hayatına yansıyan yenilikler olacağını söyledi.

'KOBİ'LER İŞ SÜREÇLERİNİ MUTLAKA DİJİTALLEŞMEYE UYGUN HALE GETİRMELİ'

KOBİ'lerin dijital hayata uyumunu çok önemsediklerini ifade eden Eliaçık, dünya rekabetinde KOBİ'lerin ayakta kalabilmesi için iş süreçlerini gelişen teknolojiye ve dijitalleşmeye uygun hale gerektiğini belirtti. Bugün dünyanın herhangi bir yerinde üretilen bir ürün ya da hizmetin dünyanın başka bir ucunda internet vasıtasıyla satılabildiğini kaydeden Eliaçık, bu nedenle Türk KOBİ'lerin kendilerini dünya rekabetine hazırlayacak ölçüde iş süreçlerini dijitalleştirmeleri gerektiğinin altını çizdi.  Günümüzde mobil cihaz kullanım oranlarının dünya genelinde ciddi artış gösterdiği belirten Eliaçık, KOBİ’lerin teknolojilerini iyileştirme ve bankacılık ürün ve hizmetlerinden yararlanma konusunda, banka olarak attıkları en önemli adımın internet  ve İşCep Şubesi olduğunu söyledi. Yaklaşık 1 milyonu bulan ticari işletmenin İşCep veya internet şubelerini kullanarak işlemlerini gerçekleştirdiğinin altını çizen Eliaçık, "İşCep’e her geçen gün birçok yeni özellik ekliyoruz. Müşterilerimiz tahsile ve teminata verilen çek ve senet bilgilerini görebiliyor, POS işlemlerini, paket tarifeleriyle ilgili işlemleri, ticari kredi kartı ve ticari kredi işlemlerini gerçekleştirebiliyorlar. Hesapları ile ilgili her türlü bilgiye, döküme, dekonta cep telefonlarından ulaşabiliyorlar. Havale ve EFT’lerini yapabiliyorlar. Faturalarını ödeyebiliyorlar. Finansman ihtiyaçları için nakit avans hatta kredi kullanabiliyorlar" diye konuştu.

' DİJİTAL KANALI YÜZDE 58 İLE EN FAZLA KULLANAN MÜŞTERİ GRUBU ESNAF'

Eliaçık, İş Bankası'nda şu anda yüzde 58 oranı ile en fazla dijital kanal kullanma oranına sahip müşteri grubunun esnaf olduğunun altını çizdi. Müşterilerinin tüm işlemlerini İşCep Ticari’den gerçekleştirmeleri konusunda çalışmalara hızla devam ettiklerini belirten Eliaçık, "Her ay İşCep ve İnternet Şubemize 8-10 özellik ekliyor ya da kullanım kolaylığını arttıran geliştirmeler yapıyoruz. İşCep Ticari dışında gerçek kişi tacir müşterilerimizin ticari ihtiyaçlarını yönelik işlemlerini daha kolay halledebilmeleri için Bireysel İşCep’e de ticari işlem menülerimizi eklemeye başladık. Daha önce ticari kanal kullanımı olmayan müşterilerin de ticari işlemlerle tanışmasını sağladık" diye konuştu.

Ticari kredi işlemlerini de dijital alana taşıdıkları Anında Ticari Kredi ile ticari kredi ihtiyacı olan işletmelerin dükkanını bırakıp şubeye giderek, bu işlemleri çalışma saati içine sıkıştırmak zorunda kalmadığını belirten Eliaçık şöyle devam etti: "Artık müşterilerimiz ticari ihtiyaçları kapsamındaki kredi başvurularını 50 bin TL’ye ve 36 ay vadeye kadar İşCep ve İnternet Şubemiz üzerinden 7 gün 24 saat boyunca gerçekleştirebiliyor. Böylece esnaf ve KOBİ’lerimiz ticari kredi kullandırım işlemini hiç şubeye uğramaya gerek olmadan, yazılı talimat, belge veya evrak gerekmeden hızlı bir şekilde anında tamamlıyor. Esnafımız gün içinde istediği zaman haftasonu da dahil olmak üzere İşcep ve İnternet Şube’den kredi başvurusunu yapabiliyor. Dolayısıyla ticari müşterilerimiz için hafta sonu da açık bir banka haline geldik." Eliaçık, dijital alandaki Anında Ticari Kredi ürünü ile günde 2-3 şubede kullandırılan kadar kredi kullandırdıklarını sözlerine ekledi.