Hemen Oku

Kendini Daha İyi Tanımak İsteyenler İçin Güçlü Sorular

Dünyayı etkisi altına alan, herkesin hayatını adeta kilitleyen Covid-19 virüsünden dolayı yaşantılarımız yeniden şekillenmeye başladı. Bu süreçte yaptığımız şeyleri belki de daha önce yapmıyorduk. Belki yeni davranışlar göstermeye, yeni alışkanlıklar kazanmaya bile başladık. Sözün özü hayatımız çokta eskisi gibi değil. Bence tüm dünya yepyeni bir döneme girecek. Hatta önümüzdeki aylarda belki de "Yeni Dünya Düzeni" ni konuşuyor olacağız. 
Şu an hepimizi en çok rahatsız eden şey aslında, hiç bir şey bilmemek. Evet bilgi eksikliği korkuya ve paniğe sebep oluyor. En rahat toplumlar bile son derece korkak ve çekingen tavırlar sergiliyor. Çünkü Korona virüsü can alıyor. Hızla yayılıyor. Önünde ne duvar ne deniz ne de başka bir engel tanıyor. İnşallah bir an önce bu beladan tüm dünya olarak kurtuluruz.

Evet asıl konumuza, sizlerle paylaşmak istediğim kısıma gelelim. Korona'dan dolayı evlerimize kapandık. Kimilerimiz tamamen, kimilerimiz de kısmen kapandı. Çalışmayanlar ve işini evden yapabilenler tamamen, evden çalışmasına izin verilmeyenler de kısmen evde. Aslında tamamen dış dünyaya kapılarımızı kapatıp evlerimizde izole bir yaşam sürmemiz gerekiyor bu dönemde. 
Madem evlerimize kapandık bu süreci verimli bir şekilde geçirmeye çalışalım. Bu dönemden faydalanalım. Çünkü evdeyiz ve boş vaktimiz çok. Bazı insanların dediği gibi hobi bulalım kendimize ya da hobilerimize sarılalım demiycem. Çünkü zihniniz rahat değilse ne elinize bir kitap alıp okuyabilirsiniz ne de bir resim çizer ya da başka bir şey yapabilirsiniz. O çok sevdiğiniz film seyretme keyfi bile size keyif vermeyebilir. Bu yüzden öncelikle zihninizi bir güzel boşaltın. Rahatlamanız ve huzura kavuşmanız için bu çok önemli. Benim danışanlarım uzun yıllardır hep şirketler ya çalışan insanlar oldu. Danışanlarıma yaptığım uygulamalar ve tavsiyeler de bu yöndeydi. Önce rahatlayın.

Rahatlamak ve zihni boşaltmak için kendimizi çok iyi tanımamız gerek. Her insan kendisini çok iyi tanıdığını söyler. Kısmen doğrudur. Neden kısmen mi dedim? Çünkü yapısına göre bazı insanlar kötü yönlerine odaklanır ve kendisini içten içe cezalandırır. İyi yönlerini görmez. Bazı insanlar da iyi yönleriyle kendini ödüllendirir, kötü yönlerini ise hiç görmez. İşte bu yüzden insanlar kendilerini kısmen tanır diyorum. Peki kendimizi tanımak için ne yapacağız? İşletmeler için çok kullandığımız bir analiz olan SWOT analizini kullanacağız. Son derece basit ama bir o kadar da kişinin kendisine yapması zor olan bir uygulama. 

 Yapması çok kolay. Bir kağıda artı çizin, sol üste "Güçlü Yönler" inizi, sağ üste  "Zayıf Yönler" inizi, sol alta "Fırsatlar ya da Avantajlar" ınızı, sağ alta da sizin için "Tehdit" oluşturan durumları yazın. Gördüğünüz gibi son derece basit. Ancak sorulara çok cesurca cevap vermeniz lazım. Görmezden gelmeyin sakın. Her şeyi oraya dökün. Bu basit uygulama kendinizi daha iyi tanımanıza yardımcı olacaktır.

İnsan kendini ne kadar iyi tanırsa o kadar mutlu olur. Çünkü kendisine daha uygun bir iş seçer. Olaylar karşısında ne yapacağına daha hazırlıklı olur. Bunun gibi pek çok avantaj daha sayabiliriz. 

Evde geçirdiğimiz bu günlerde dediğim gibi boş vaktimiz olduğu için düşünmeye de fırsatımız var. Normal zamanlarda hayatın rutin telaşlarından kendimize vakit ayıramıyoruz. Kendimize vakit ayırmak için bile uğraşmıyoruz. İşte hepimize fırsat şöyle geçmişimize bir yolculuk yapalım. 

-  Bugüne kadar neler yaptım?
-  Neleri iyi yaptım?
-  Neleri kötü yaptım?
-  Neler yapmalıydım?
-  Neler yapmamalıydım?
-  Neyi az yaptım?
-  Neyi çok yaptım?  gibi sorular..

Sorularınızı daha da derinleştirebilirsiniz. Mesela; "Bugüne kadar neleri iyi yaptım? sorusuna, "nasıl iyi yapmayı başardım" sorusunu ekleyebilirsiniz. Ya da bir başka örnek, "Neleri kötü yaptım? sorusuna "kötü yapmayı nasıl becerdim, eksiklerim ve yanlışlarım neydi?" Sorularınızı ne kadar derinleştirirseniz bilinç altınıza yolculuğunuz da o kadar  zihniniz boşalır ve rahatlarsınız. 

Bu çalışmayı yaptığınızda kendinizi daha iyi tanıyacağınızdan hiç şüphem yok.

Bu dönem bazılarımız için de kendimize en uygun işi bulmak için de bir fırsat doğuruyor. İşsiz kalan  arkadaşlarım, sakın üzülmeyin bu bir süreç ve muhakkak geçecek. Yine iş hayatınıza kaldığınız yerden devam edeceksiniz. Eminim ki çok daha iyi işler bulacaksınız. 






Hiç yorum yok