PAZARLAMANIN 4P sİ VE 4C si
PAZARLAMADA 4P VE 4C KURALI
Gelişen ve değişen dünyamızda satış ve pazarlama alanında da birçok değişiklik olmuştur.Tabii ki hiç değişmeyen şeyler de var.Bunlardan bir tanesi de "Müşteri Odaklılık"tır.Müşteri odaklılıkla birlikte değişen şey ise pazarlamanın meşhur 4P sinin 4C olarak algılanmaya başlanmasıdır.
PAZARLAMANIN 4P si | PAZARLAMANIN 4C Sİ |
Product = Ürün | Customer Value / Müşteri Değeri |
Place = Yer | Customer Cost / Müşteri Maliyeti |
Promotion = Tanıtım | Customer Convenionce / Müşteriye Kolaylık |
Price = Fiyat | Customer Communication / Müşteri İletişimi |
Ben bu tabloya bakarak müşterinin iş yerinin gerçek patronu olduğunu ve olmazsa olmaz olduğunu anlıyorum..Bizi tercih edip, mağazamıza ya da ofisimize gelen müşteriye sanki bir arkadaşımız, bir tanıdığımız gelmiş gibi yaklaşalım.Mutlaka tebessümle ve içtenlikle karşılayalım.Kibarca ne alırsınız diye soralım ve yerimiz müsaitse oturtalım.Asla ve asla üstlerine gidip sık boğaz etmeyelim.Bırakalım onlar ne alacaklarına özgürce karar versinler.Bu dediğim lütfen yanlış anlaşılmasın.Müşterimizle ilgilenmeyelim demiyorum.
Hiç yorum yok