Hemen Oku

MÜŞTERİYE BÜYÜK RESMİ GÖSTERİN


   MÜŞTERİYE BÜYÜK RESMİ GÖSTERİN
  

 Birçok araştırma göstermiştir ki, eski beynimize en hızlı ulaşanlar, görsel verilerdir.Müşterilerimize bir ürünümüzü ya da hizmetimizi anlatırken büyük resim kullanmak faydalı olabilir.


 Sunumlarda birçok şekil ve resim büyük resim değildir.Ya müşterinin dünyasını yansıtmazlar ya da gerçek anlamda görsel değildir.Müşterinin dünyasını yansıtmazlar.Çünkü bazı şirketler, örneğin hava yolları şirketleri uçuş dergilerine kendi hava yolu bağlantılarını gösteren haritalar koyarlar.
Bu müşteriyle değil kendileriyle ilgili bir görseldir.Müşterinin asla dikkatini çekmez.   Bence müşterinin dikkati daha çok uçuş sürelerine ve bu sürenin kısalmasına odaklıdır.   Ya da gerçek anlamda görsel değildir.Dikkat çekici akılda kalıcı bir görsel yapabilmek için müşterinin en önemli sıkıntısının tespit edilmesi ve bunun resmedilmesi gerekir.


Birde zıtlık içeren büyük resimler vardır.Bu resimler genellikle iki imgeden oluşur.   Bu resimlerden birincisi bahsedilen ürün ya da hizmeti kullanmamış ve sıkıntı yaşayan kişidir.İkinci resim ise ürün/hizmetin kullanımından sonra sıkıntısı çözülmüş aynı kişidir.

Birçok diyet ürününde sol resimde kilolu bayan, sağ resimde ise ürünü kullanmış ve 30 kilo vermiş aynı bayanın resmi vardır.Ya da saç çıkardığı iddia edilen ürünlerde de aynı yöntem uygulanır.   Bu tip “öncesi-sonrası” “kullanan – kullanmayan” gibi resimler birçok insanın farkında olmadan dikkatini çekmektedir.   Özetleyecek olursak, bir satış görüşmesinde etkili mesaj içeren bir resim gösterebilirsek(büyük resim) müşteri sunduğumuz çözümü daha rahat anlar.  

Müşteriye önce sıkıntıyı sonra da sizin ürününüzü ya da hizmetinizi kullandıktan sonra nasıl rahatlayacağını gösteren bir resim göstermeye çalışın.

Başarılar ve bol kazançlar dilerim.


Hüseyin ERENLER

Hiç yorum yok