Hemen Oku

EKİP ÇALIŞMASININ ÖNEMİ

Ekip çalışması denince hemen hemen herkes bir proje ya da bir işin ekipce yapılmasını ve herkesin katılımını düşünüyor.Evet büyük işlerde ve belli projeler için bu doğru.Ancak bana göre ekip çalışmasının gerçek tanımı, aynı iş yapılıyor da olsa farklı işler yapılıyor da olsa tüm çalışma arkadaşlarının birbirine yardım etmesi ve katkıda bulunmasıdır
.Hatta bu tanımı biraz daha açacak olursak, yardım istendiğinde değil istenmediğinde yardım etmelidir herkes birbirine.Aslında ekip çalışmasının özünde yardım gelmektedir.Sonra uzmanlık ve koçluk desteği.


Ekip çalışmasının şirkete ve çalışanlara pekçok faydası vardır.Bunların başında motivasyon gelmektedir.Özellikle zor ve sıkıcı işlerde yaşanan motivasyon kaybı azalır.Çünkü ekip üyeleri birbirlerine manevi olarak da destek verir.

Zor işler biraz daha kolaylaşır.Çünkü Ahmet'in düşünemediğini Mehmet düşünür.
İş yerindeki eski çalışanlar, yeni çalışanlara tecrübelerini aktarır.Bu şekilde yeni çalışan, birçok kez hata yaparak öğreneceği bir işi belki de sıfır hata ile öğrenir. Sonuçta zaman kazanılır.
Özellikle şirketlerin satış departmanlarında ekip çalışması çok önemli ve gereklidir.Eğitimlerim de mutlaka bahsederim.Birbirinize destek olun, bildiğiniz bir şeyi ekip arkadaşlarımızla paylaşın.Eğer siz bir bilgi paylaşırsanız, ertesi gün diğer arkadaşınız da sizinle bir bilgi paylaşır.Bu şekilde bilgi artar.Yeri gelmişken Konfüçyüs'ün güzel bir sözünü paylaşayım:
 "Bende bir elma,sende bir elma.Ben sana elmamı verdim sende oldu iki elma,bende sıfır elma.Ama bende bir bilgi var, sende bir bilgi.Ben sana bilgimi verdim sen bana bilgini verdim.Bende oldu iki bilgi sende oldu iki bilgi."

Şirketlerin satış departmanlarında genel olarak gözlemlediğim bir durum var.Bazı satıcı arkadaşlarım hep göz önünde olmak istiyor.Diğer arkadaşlarıyla arası iyi olmasa bile yöneticilerin gözüne girmek için diğer satıcı arkadaşlarını ispiyonluyor, hatalarını yüzlerine vuruyor ve bunun gibi olumsuz şeyler olabiliyor.Eğer sizin de ekibinizde böyle arkadaşlar varsa onları dışlamayın.Ekip dışında tutmayın.Tam tersi onları kazanmak için diğer ekip arkadaşlarımızla bir olun.Her insan bir şansı hak eder.Siz iyi niyetli olup ona yardım ederseniz, arkadaşınız da size bir gün yardım edecektir.Ben iyiliğin gücüne fazlasıyla inanırım.Birlikten kuvvet doğar.En zor işlerinizi en zor satışlarınızı ekip çalışmasıyla yapın.Diyelim ki çok önemli bir satış görüşmesi ayarladınız.Eğer kendinize güveniniz tam değilse ki iş de yeni olabilirsiniz, ürün bilginiz yeterli değildir vb..İşte size size iyi bir fırsat; eski bir satış uzmanından yardım isteyin.Adım kadar eminim ki size seve seve yardım edecektir.Hem de kendi satış görüşmesinden daha istekli ve daha heyecanlı olacaktır.


Ekip çalışması aynı zamanda birbirinize olan bağlılığınızı arttırır.İlişkileriniz güçlenir ve çalıştığınız şirkete karşı aidiyet duygusu taşımaya başlarsınız.
Yaşlı ve çok başarılı bir iş adamının bana sorduğu bir soru olmuştu."Bir bir daha kaç eder?" bende 2 demiştim.Cevap yanlışmış.1 1 daha 11 edermiş.Gördünüz mü gücünüz bir anda artıverdi.

Ücretsiz Satış Eğitimi Kitabı

Hiç yorum yok