Hemen Oku

MÜŞTERİYE KARŞI DÜRÜST OLMAK

   En akıllı ve en iyi satıcı sattığı mal hakkındaki gerçeği açık sözlülükle söyleyendir.Müşterisinin gözünün içine bakar ve söyleyeceklerini söyler.Bu her zaman etkileyicidir.İlk seferinde satış yapamasa bile ardında bir güven duygusu bırakır.Genel bir kural olarak bir müşteri gerçeğe pek uymayan kurnazca yapılmış bir konuşmayla, ikinci kere aldatılamaz.Satışı yapan en iyi konuşan değil, en dürüst olandır.
Onun bakışında kelimeleri seçişinde, güven ya da güvensizlik doğuran satıcılık ruhunda bir şey vardır..açık sözlü ve dürüst olmak her zaman en sağlam ve en iyi yoldur..diyor George Matthew Adams(1878-1962 yılları arasında yaşamış Amerikalı gazeteci-yazar)

   Her şeyden önce şunu akıllarımıza kazımalıyız."Hiç kimse salak değil". Ve hiç kimse salak yerine konmak ve aldatılmak istemez.Aldatılan kişi aldatan yalan söyleyen kişiye bir daha güvenmez.
Boşverin satışı pazarlamayı, işi, gücü.Özel ve sosyal hayatımızda da böyle değil midir?Güvenmediğimiz insanla bırakın iş yapmayı, selam bile vermek istemeyiz.

   Birisine bir şey satacaksak, her şeyden önce güven oluşturmalıyız.Müşterinin güvenini kazanmalıyız.
Müşterinin güvenini kazanmanın bir çok yolu vardır.Bunlardan en etkilisi müşteriye karşı dürüst olmaktır.
İstenilen bilgileri dürüstçe, abartmadan ve bir  şeyler katmadan aktarmalıyız.Müşterimizin de sonuçta bizim gibi bir insan olduğunu unutmayalım.Biz nasıl bize yalan söylenmesini ya da kandırılmayı istemiyorsak müşterimiz de asla kandırılmak istemez.

Zaten bir müşteriyi bir defa kandırabiliriz.Bir daha da o müşteriyle iş yapma ihtimalimiz kalmaz.Bu arada şu bilgiyi de hatırlayalım; Memnun ayrılmış bir müşteri on müşteridir(sektörden sektöre bu rakam değişir.)

Birçok satıcı aklında sadece bir tek şeye odaklanır.Ay sonunda tutması gerektiği hedefi ve kazanacağı prime.Tabii ki hedefe odaklanmak lazım.Ama her zaman müşteriye karşı dürüst olmamız gerektiğini hiç unutmayalım.Aksi taktirde satış hırsıyla yalan söyleriz.Bir süre sonra müşteri kendisine dürüst davranılmadığını mutlaka farkeder.Ve sizinle asla iş yapmaz.

Günümüzde bilgiye ulaşmak ve araştırma yapmak inanılmaz derecede kolay.Herkes her türlü bilgiye anında ulaşabiliyor.

Bu yüzden müşterimizin gözünün içine bakarak, sadece ve sadece doğruları söyleyelim.Belki o an satış olmaz ama müşteriniz sizin bu dürüstlüğünüzü hiç unutmaz.Eninde sonunda mutlaka sizinle iş yapar ve çevresine önerir.

Dürüstlük erdemdir.