EN İYİ ÜRÜN ALGISININ RİSKİ
Bir şirket süper bir ürün üretmiş ve haliyle müşterilerin, bu ürünün en iyi ürün olduğunu düşünmelerini istiyor.
Bunun için pazarlama ekibi, rakiplerinden daha üstün gösteren bir kampanya hazırlıyor ve ürünün satışları patlıyor.
Ancak bir bakıyorlar ki iadeler başlıyor, şikayet mailleri ve telefonları geliyor.
Acaba statejik bir hata mı yapıldı?
Görünüşe göre karşılaştırmalı reklamlar ve bizimkisi en iyisi diyen ürün konumlandırması, beklenti genişlemesi olarak bilinen bir kavramı hayata geçiriyor.Üründeki en ufak bir kusur bile paranın boşa harcandığı hissine neden olabiliyor.
Bir araştırmaya göre, bazı insanların doğuştan genişlemeye meyilli olduğunu, bazılarınınsa yeterince iyi ile yetinebildiğini ve bu davranışların standart olmadığını gösteriyor.
Beklenti genişlemesi insanları kıyas yapmaya ve en iyisini aramaya teşvik eden durumlarla tetikleniyor.
Pazarlama mesajı bunu gizlice tetiklediğinde satın alma sonrası pişmanlığı ve bunun sonrası pişmanlığı ve en ufak bir hayal kırıklığında marka değişikliği gibi sonuçlar doğabiliyor.
"En iyisi" olma çabası hem şirketin hem de markanın omuzlarındaki yükü arttırıyor.Diğer taraftanda riski arttırıyor.
Bence, en iyisi biziz demek, müşteri kazandırabileceği gibi müşteriyi şikayet ve memnuniyetsizlik durumunda şiddetle markadan uzaklaştıracaktır.
Çalışmalara göre memnuniyetsiz bir müşterinin bu şikayetini çevresine yayma hızı, olumlu bir durumu paylaşma hızından 7 kat daha fazlaymış.
Bence bunu bir düşünmek lazım.