PAZARLAMADA MÜŞTERİNİN ZİHNİNE ODAKLANMAK
Bir şirket pazarladığı bir ürün ya da hizmetiyle, müşterilerin zihninde bir kelimelik bile olsa yer kapabilirse müthiş bir iş yapmış demektir.
Basit, anlaşılır ve net bir kelime.
Bu odaklanmadır.Tek bir kelimeye ya da kavrama odaklanmasını sağlayarak tüketicinin zihnine kolayca gidebilirsiniz.
Federal Expres firması, ürün grubundan fedakarlık yapıp, ertesi gün paket teslimine odaklanması sayesinde ertesi gün ifadesini tüketicinin zihnine kazımış.
Liderlik için; ilk olmak, daha iyi olmaktan yararlıdır.İlk marka veya şirketin tüketicinin zihninde bir kelimelik yer açmasına yardımcı olur bir bakıma.
Ama liderin kelimesi son derece basittir ve fark etmek neredeyse imansızdır.
Lider firma, o kategorinin ismine sahiptir.Mesela, bilgisayar IBM'indi bir zamanlar.Bir başka deyişle bu, marka adının kategori için kullanılan jenerik bir isim halini almasıdır.
Şimdi bazı kelimeleri düşünelim. Çikolatalı gofret, kola, bira, tablet.İlk akla gelen ülker,coca cola, efes, apple markalarıdır.
Liderlik koltuğuna otrmuş bir firma, bu koltuğu kaptırmamak ister.Dünyada Heinz ketçap markasıdır.Yani ketçap deyince ilk akla gelen markaymış.
Ama bu ünvanla yetinmeyip, ürünün en önemli vasfını da sahiplenmiş.
"Batının en yavaş ketçabı" diyerek ürünlerinin koyu kıvamda olma özelliğini de kendilerine mal etmişler.
Tüketicilerin zihnine kazıdıkları bu "yavaş ketçap" kavramı onları pazarın %50 sine hükmedebilme gücünü getirmiştir.
En etkili kelimeler basit ve fayda odaklı olan kelimelerdir.Ürün veya tüketicilerin ihtiyaçları ne kadar karmaşık olursa olsun,tek bir kelimeye ya da faydaya odaklanmak, üç, dört kelimeye odaklanmaktan daha iyidir.
Bilinçli bir şekilde mi yapılmıştır.Bilmiyorum ama başarılı şirket ve markalar zihinlerde bir kelimelik yer edinmiştir.
Buyurun size birkaç örnek :
Mercedes : Mühendislik
BMW : Sürüş Keyfi
Volvo : Emniyet
Domino's : Evlere servis
Pepsi Cola : Gençlik