Hemen Oku

MARKA ALGISINDA RENK KURALI

İyi bir marka, ana rakibinin kullandığı rengin tam tersini kullanmalıdır.

Markayı ayırt etmenin yollarından biri de hiç kuşkusuz renktir.Bir isim yaratmak için belki de binlerce kelime var ama renk seçeceğiniz zaman seçenekleriniz daha kısıtlı.
Temel olarak doğal renkler siyah, beyaz ve griden başka 5 renk var : kırmızı,turuncu, sarı,yeşil ve mavi.En iyisi bu temel renklerden birini kullanmak.
Ama hangisini?

Aklınızda kalması gereken şey, tüm renklerin gözün aynı yerinde yaratılmadığıdır.
Renk spektrumunun kırmızı ucunda yer alan renkler, retinanın hemen arkasında 
oluşur.

Bu sebeple, kırmızıya baktığınızda sani üzerinize geliyormuş gibi hissedersiniz.
Renk spektrumunun mavi ucundaki renkler, retinanın hemen önüne odaklanır.Bu da mavi rengin sizden uzaklaşıyormuş gibi hissetmenize sebep olur.

Bu fiziki nedenlerle kırmızı heyecan ve enerjinin rengidir. Aynı zamanda yüzümüzün rengidir kırmızı.
Ayrıca ülke bayraklarının %45 i kırmızıdır.(Mavi ikinci belirgin renktir.)

Mavi kırmızının zıttıdır.Mavi huzur veren sakinleştirici bir renktir.
Markalara baktığımızda, kırmızı satış rengidir, dikkat çekmek için kullanılır.Mavi kurum rengidir.İstikrar mesajını vermek için kullanılır.Örneğin, IBM mavi, Coca-Cola kırmızıdır.

Diğer temel renkler ise, bu ikisinin arasında kalır.
Turuncu kırmızıya,yeşil ise maviye yakındır.



Sarı nötr bir renktir.Ancak gözünüzün seçebildiği dalga boyunun ortasında yer aldığı için aynı zamanda en parlak renktir.Bu parlaklığından dikkat çekmek için yararlanılır.Sarı ışık, sarı çizgi, sarı uyarı işareti vb.)

Beyaz, saflığın rengidir.
Siyah lüksün rengidir.
Mavi liderliğin rengidir.
Mor, asaletin, imparatorluğun rengidir.
Yeşil, çevrenin ve sağlığın rengidir.

Bir logo ya da marka için renk seçerken, yöneticiler genelde oluşturmak istedikleri ruh halini gözetirler, yaratmak istedikleri farklı kimliği değil.

Seçilecek en iyi renk, kategoriyi en çok temsil eden renk olmalıdır.John Deere lider traktör fabrikasıdır.John Deere'nin marka reng olarak, çimenin, ağaçların ve tarımın rengi olan yeşili seçmiş olması mantıklı bir tercih yaptıklarını gösteriyor.
Lider ve eski markalar ilk tercih hakkını  kullanır.

Hertz, ilk araba kiralama markası, sarı rengi seçti.İkinci marka AVIS ise, bu nedenle kırmızıyı seçti.

Kola, kırmızıya çalan kahverengi bir içecektir.Bu yüzden Coca Cola'nın kırmızı rengi seçmesine şaşırmamak lazım.Yüz yılı aşkın bir süredir Coca Cola'nın rengi kırmızıdır.

Pepsi, daha zayıf bir tercih yaptı.Kırmızı ve maviyi marka renkleri olarak seçti.Kırmızı artık Coca Cola'yı temsil ediyordu.

Ancak son yıllarda Pepsi durumu farketti ve rengini tamamen maviye dönüştürmeye başladı.

Yine tam ters renk kullanan iki marka : Fuji - Yeşil, Kodak - Sarı 

Rakibinizle aynı rengi kullanmaktansa onun tam tersi rengi kullanmanız, sizi rakibinizden ayrıştıracaktır.
Rakibinizle aynı ya da benzer bir renk kullanırsanız, tüketicinin gözünde rakibinizi çağrıştırabilirsiniz.