Mükemmel Bir Pazarlama Aracı
Mükemmel bir pazarlama aracı deyince biraz merak ettiniz değil mi? Nedir bu mükemmel pazarlama aracı. Hemen söyleyim : spor. Özellikle de futbol. Hepimizin bildiği üzere futbol günümüzde ciddi bir endüstri haline geldi.Sadece ülkemizde değil tüm dünyada tv de en çok izlenen kanallar futbol kanalları.
Hadi artık konumuza giriş yapalım. Mükemmel bir pazarlama aracı olan futbolun en büyük arenalarından biri de hiç kuşkusuz FIFA Dünya Kupası. Spor pazarlamasının daha doğrusu futbol pazarlamasının en önemli organizasyonunda final karşılaşmasını 1 milyar kişi izliyor. Kimilerine göre bir futbol müsabakası olabilir. Ancak benim gibi iş dünyasının içinde olan kişilere göre de ciddi bir pazarlama aracı. Düşünsenize 1 milyar insan izliyor. Bir markayı uluslararası arenada bundan daha iyi sergilemek ve pazarlamak için fırsat bulamazsınız.
Geçen senelerin rakamlarını inceleyelim. 12 Haziran-13 Temmuz 2014 tarihleri arasında FIFA Dünya Kupasını yayınlayan TRT ye 138 marka reklam vermiş. Toplam 64 maç oynanmış. Nielsen'in verilerine göre en çok reklam veren 10 marka şöyle sıralanmış :
1. Gilette
2. Nescafe
3. Uludağ
4. Algida
5. Arçelik
6. Coca Cola
7. Vodafone
8. Akbank
9. Turkcell
10.Uğur Derin Dondurucu
İş sadece reklam vermekle bitmiyor. Bunun bir de sponsorlukları var. Adidas, Coca Cola- Wanda, Gazprom, Hyundai-Kia, Qatar Airways, Visa, Hisense, McDonalds, Budweiser 2018 FIFA Dünya Kupasının önemli sponsorları arasında.
Sadece TV den mi izleniyor. Hayır. Bir de mobil cihazlardan maçları takip edenler var.Bunların sayısı da 280 milyon civarında.
Yani kısacası FIFA Dünya Kupası mükemmel bir pazarlama aracı.
Hadi artık konumuza giriş yapalım. Mükemmel bir pazarlama aracı olan futbolun en büyük arenalarından biri de hiç kuşkusuz FIFA Dünya Kupası. Spor pazarlamasının daha doğrusu futbol pazarlamasının en önemli organizasyonunda final karşılaşmasını 1 milyar kişi izliyor. Kimilerine göre bir futbol müsabakası olabilir. Ancak benim gibi iş dünyasının içinde olan kişilere göre de ciddi bir pazarlama aracı. Düşünsenize 1 milyar insan izliyor. Bir markayı uluslararası arenada bundan daha iyi sergilemek ve pazarlamak için fırsat bulamazsınız.
Geçen senelerin rakamlarını inceleyelim. 12 Haziran-13 Temmuz 2014 tarihleri arasında FIFA Dünya Kupasını yayınlayan TRT ye 138 marka reklam vermiş. Toplam 64 maç oynanmış. Nielsen'in verilerine göre en çok reklam veren 10 marka şöyle sıralanmış :
1. Gilette
2. Nescafe
3. Uludağ
4. Algida
5. Arçelik
6. Coca Cola
7. Vodafone
8. Akbank
9. Turkcell
10.Uğur Derin Dondurucu
İş sadece reklam vermekle bitmiyor. Bunun bir de sponsorlukları var. Adidas, Coca Cola- Wanda, Gazprom, Hyundai-Kia, Qatar Airways, Visa, Hisense, McDonalds, Budweiser 2018 FIFA Dünya Kupasının önemli sponsorları arasında.
Sadece TV den mi izleniyor. Hayır. Bir de mobil cihazlardan maçları takip edenler var.Bunların sayısı da 280 milyon civarında.
Yani kısacası FIFA Dünya Kupası mükemmel bir pazarlama aracı.