Hemen Oku

Vazgeçilmez Bir Pazarlama Aracı : Arama Motorları

Birçok pazarlama aracı var. Bunların bir kısmını aktif kullanıyoruz, bir kısmını da farklı sebeplerden dolayı kullanmıyoruz.Eğer yeni bir işletmemiz ya da yeni bir ürün/hizmetimiz varsa bize uygun tüm pazarlama araçlarını kullanmalıyız.

Bu yazımda günümüzün vazgeçilmez bir tanıtım ve pazarlama aracı olan arama motorlarını nasıl kullanmamız gerektiğinden bahsedeceğim. Arama motorları pazarlamasında en büyük, en kapsamlı ve en iyi arama motoru olan Google den nasıl faydalanmamız gerekiyor birlikte bakalım.

Bundan yaklaşık beş yıl önce 2013 senesinde ABD li işletmelerin arama pazarlaması için yaptıkları harcamalar 20,6 milyar dolar gibi olağanüstü bir rakama ulaşmış.Sizce neden bu kadar para harcamış olabilirler? Cevap  çok basit. Arama motorları bu işletmelere, tam olarak sattıkları ürün veya  hizmetleri tüketiciler tarafından arandığı anda karşılarına çıkardıkları için. Düşünsenize insanlar her gün milyarlarca kez farklı konularda arama yapıyor. Ne büyük bir potansiyel. En önemlisi de ürünleri ve hizmetleri görüntüleyen insanlar direkt potansiyel müşteriler.

2013 Aralık ayında sadece ABD'de arama motorlarında 18,3 milyardan fazla arama sorgusu yapılmış. Müthiş bir rakam..Bu müthiş rakamı biraz daha açalım: Sadece bir ayda ve bir ülkede,gezegenimizde yaşayan insan nüfusunun 2,5 katından fazla arama yapılmış.
Bu aramalardan çıkarabileceğimiz bazı önemli notlar var:

1.  Kullanıcıların %70-80 i herhangi bir şeyi ararken ücretli ilanları atlayıp, organik arama sonuçlarına odaklanmışlar.

2.  Kullanıcıların%75 i karşılarına çıkan arama sonucunsa 1.sayfadan öteye geçmemiş.

3.  Blogu olan şirketlerin indekslenen sayfalarının sayısı diğer şirketlere göre %434 daha fazlaymış. Yani arama motorları tarafından ne kadar çok sayfanız indekslenirse bulunma ihtimaliniz de o kadar fazla.

4. Yukarıdaki istatistikler sektörden sektöre farklılık gösterebilir. Ancak Slingshot SEO nun gerçekleştirdiği bir araştırmaya göre Google'ın organik arama sonuçlarında ilk sırada yer alan linkin tıklanma oranı %18, ikinci sıradakinin %10 ve üçüncü sıradakinin %10 ve üçüncü sıradakinin ise %7 imiş.