Hemen Oku

Alibaba'dan Yapay Zeka Aracı (AI)

Çin e-ticaret devi Alibaba, saniyede 20.000 satırlık içerik üretebilen bir AI aracı (yapay zeka) geliştirdi.


Alibaba'nın dijital pazarlama birimi Alimama'nın bir parçası olarak oluşturulan bu araç, perakendecilerin ürün listelemeleri için kopya üretmenin ağır ve zorlu iş yükünü azaltmayı amaçlamakta ve mevcut insan yazım örneklerinin “milyonlarca” yorumladığı şirketin e-ticaret platformlarından “kazıyarak” ve derin öğrenme modelleri ve doğal dil işleme (NLP) teknolojilerini kullanarak çalışmaktadır. 

Alibaba'ya göre, AI aracı, bir makinenin tespit edilmeksizin bir insanı taklit etme kabiliyeti açısından analiz edildiği ve Tmall, Mei.com dahil olmak üzere perakendeciler tarafından “milyonlarca kez bir gün” kullanılmakta olduğu Turing Testini geçmiştir. 1699.com ve Taobao.

Global moda markaları Esprit ve Dickies, halihazırda bu aracı kullanan iki perakendecidir. Bunlar, "Akıllı Kopya Üret" seçeneğinin seçilmesi ile erişilebilen, "promosyon, fonksiyonel, eğlenceli, şiirsel veya iç açıcı”.


Reklam yazarları niçin endişeli?
Alibaba’nın AI aletinin piyasaya sürülmesi perakendeciler için iyi bir haber olurken, reklam yazarları arasında bazı sıkıntılara da yol açabilir. Bununla birlikte, şirket, ürünün, insan pazarlamacıların yaptığı işi değiştirmek yerine, tamamlayıcı olacak şekilde tasarlandığını vurguluyor.

“İşyerleri için, bugünden itibaren AI, metin yazım ihtiyaçlarının bir kısmını halledebilir. Ve bu, [metin yazarlarının] çalışma şeklini önemli ölçüde değiştiriyor: Alimama'nın ifadesini okuyarak, makinenin oluşturduğu birçok seçenek arasından en iyi olanı seçerek, her seferinde bir satır - her seferinde bir satırdan - bir yandan da verimliliği artıracak - değişecekler.

Bu arada, grubun genel müdürü Christina Lu, ekledi; "AI sistemleri asla insan yaratıcılığının yerini tutamaz - ancak insanların büyük enerjilerini zengin yaratıcı çalışmalara odaklamalarını sağlayabilir ve makineler, yazılı olarak tekrar eden, düşük değerli çalışmayı üstlenebilir."

Bununla birlikte, garantilere rağmen, Alibaba’nın duyurusu biraz endişe verici bir eğilim olsa da, daha geniş bir kısmının bir parçasını oluşturmaktadır. Google bu yıl mayıs ayında, başka bir siteye yönlendirmeye gerek kalmadan, bir kullanıcı için belirli bir soruyu yanıtlamak üzere birden fazla web sayfasından içerik temelli orijinal ve "tutarlı" makaleler oluşturabilecek yeni bir algoritma araştırması yayınladı.

Bu arada, haber ajansı Reuters, gazetecilerin veriyi yorumlamalarına yardımcı olan, hikayeler için fikirler öne süren ve hatta bazı durumlarda da cümle yazabilen bir AI aracı olan Lynx Insight'ın inşasında endüstride bir “kumar” aldı.

Hiç yorum yok