Hemen Oku

Trello Nedir ? Nasıl Kullanılır ?

Trello Nedir ? Nasıl Kullanılır ?

Trello Nedir
Daha önceki yazılarımda da bahsettiğim gibi askerden geldikten sonra Türkiye’nin en büyük firmalarından birinde elektronik mühendisi olarak işe başladım ve yaklaşık 1.5 yıldır çalışıyorum. Çoğu kurumsal firmada olduğu gibi proje yönetimi ve işlerin takvimlendirilmesi bizim firmada da çok önemli. Dolayısıyla ben de bu düzene ayak uydurmak için farklı arayışlara girdim. İlk etapta yapılacakları ve yaptıklarımı görebileceğim bir araç arayışına girdim. Ve bu konudaki alternatifleri değerlendirdikten sonra Trello kullanmaya karar verdim. Ancak araştırmalarımda gördüğüm kadarı ile Trello nedir ve Trello nasıl kullanılır konularında Türkçe içerik eksikliği var. Aslında içerikler mevcut ancak bana göre kalite ve doygunluk olarak eksikler. Ben de bu boşluğu doldurmak amacıyla ve Trello‘yu daha iyi kavramak için bu yazıyı kaleme almaya karar verdim.

Trello Nedir ?
Trello hayatınızı ve işlerinizi organize edip takip etmenizi sağlayan genel anlamda bir proje yönetim aracıdır. Yapacağınız işleri, yaptıklarınızı ve hedeflerinizi aynı ekranda görerek işlerinizi organize etmenizi sağlıyor. Aynı zamanda ekip ile yürütülen projelerde de ekip elemanlarına görevler atayabilir, görevler için bir tarih atayabilirsiniz. Bu özelliklere ister web arayüzünden ulaşabilirsiniz ister ise kullandığınız mobil cihaz üzerindeki uygulaması sayesinde kullanmaya başlayabilirsiniz.


Aslında Trello kullanmanın amacı tamamen proje yönetimi gerçekleştirmektir. Ya ne projesi ne yönetimi demeyin, işleri denetim altına almanın size verdiği hazzı tadınca iyi ki böyle bir yönteme başvurmuşum diyeceksiniz. Çünkü kafamızda dolaşan bir şeyin yapılması fikri, başka bir işin yapılmasına engel olabiliyor. Proje yönetim sistemleri ile artık yapacaklarınızı aklınızda değil göz önünüzde tutacaksınız ve beyninizi sadece işi yapmaya odaklayacaksınız. Ancak proje yönetimi tamamen farklı bir yazı konusu ve bilgi gerektiren bir alan. Yakın zamanda Scrum hakkında bir kitap alıp bu alana da girip yapma amacındayım.

Trello Nasıl Kullanılır ?
Elbetteki öncelikle üye olmanız gerekiyor. Eğer aklınıza yatarsa trello.com üzerinden üye olarak yazı ile beraber kendi düzenlemenizi de gerçekleştirebilirsiniz. Daha sonrasında ise Trello’nun basit arayüzü ile karşı karşıya kalacaksınız. Ki bana göre bu basit arayüz kullanım açısından çok da basit değil daha doğrusu kullanıcı dostu değil. Ancak yine de araştırmalarıma göre şu anda en iyi ücretsiz proje yönetim aracı olarak dikkat çekiyor.


Trello üç ana parametre üzerinde ilerleyen bir sistem.

Panolar
Listeler
Kartlar

1 — Panolar
Panolar aslında Trello açısından projeler anlamına da geliyor. Her bir pano kendi içinde yönetimi sağlanan farklı projelerdir. Siz de istediğiniz kadar pano oluşturarak organize olmaya başlayabilirsiniz. Hemen isterseniz birkaç örnek vereyim;

Blog
Kişisel Gelişim
Günlük Yaşam
gibi panolar oluşturarak her birini ayrı ayrı yönetebilirsiniz. İsterseniz örnek olması açısından Kişisel Blog panosu oluşturup devam edelim.

Oluşturduğunuz panolar ana sayfada şu şekilde gözlemleniyor.


2 — Listeler

Gördüğünüz gibi pano içerisinde ben üç adet liste oluşturdum. Bu listelerin sayısını istediğiniz kadar arttırabilirsiniz. Bu üç listeli düzen aynı zamanda Japon proje yönetim sistemi Kanban ile alakalıdır. Bu arada Kanban sistemi 1953 yılında Toyota’nın iş verimliliğini geliştirmek için geliştirilmiş ve hala kullanılmaktadır. (Bkz : Kanban)


Bu listeleri kendinize ve projenize göre düzenleyip çoğaltarak işleri içlerine yerleştirebilirsiniz. Bu sayede hangi işin hangi durumda olduğunu görebilirsiniz. Tabi burada iş dediğimiz de kartlar oluyor.

3 — Kartlar
Trello üzerinde listelere ekleyeceğiniz kartlar sayesinde yapmanız gerekenleri listeleyebilir ve işin süreci değiştikçe ilgili listeye çekebilirsiniz. Bunun için tek yapmanız gereken kart ekle seçeneğine tıklamak.

Kartlar aynı zamanda özelleştirilebilir yapıda tasarlanmıştır. Kartlar üzerinde aşağıdaki eylemleri gerçekleştirebilirsiniz.

Görevli atayabilirsiniz. Bu sayede birden fazla kişi aynı projede farklı görevlerden sorumlu olacaktır.
Görsel ekleyerek görevi detaylandırabilirsiniz.
Bitirme tarihi atarak görevliyi çalışmaya itebilirsiniz.
Görev içinde maddeler belirleyerek bunlardan kaç tanesi yapıldı görebilirsiniz.
Etiketler atayarak önem sıralaması yapabilirsiniz.
Görev altında yorum yaparak durum hakkında bilgi alabilirsiniz.
Aslında görebileceğiniz gibi çok farklı amaçlarla kartları düzenleyip projenizi düzenleyebilirsiniz. Şimdi isterseniz farklı amaçlara uygun kullanım örnekleri vereyim.

Haftanızı Planlayın

Haftalık planlama listesi oluşturun. Her gün için bir adet liste oluşturun ve yapmayı planladıklarınızı buralara atın. Geriye sadece gün gün listelerinizi kontrol edip işleri sıraya koymak kalıyor.

Tatilinizi Planlayın

Düğününüzü Planlayın

Düğün yapmaya karar verdikten sonra unutmadan işleri yapmak çok zor olsa gerek. Trello ile işlerinizi aylar önceden planlayıp hatasız bir düğün gerçekleştirebilirsiniz.

Aslında çok daha farklı kullanımları olabilir.

Kaynak : http://ayhankorkmaz.net/trello-nedir-nasil-kullanilir

Hiç yorum yok