Hemen Oku

Müşteri Şikayetlerinin Önemi

Memnun olmayan müşterilerin sadece %4 ünün şikayetlerinin işletmeye bildirdiği
Bu yüzden de şikayet eden müşterilerin 25 kat fazlasıyla değerlendirimesi gerektiği
Şikayet eden müşteri işletmeyi henüz terk etmemiş müşteridir
Şikayet eden müşteri işletmenin kendini geliştirmesine yardımcı olur
Araştırmalara göre tatmin olmayan müşterilerin çoğu şikayetlerini işletme yerine aileleriyle ve arkadaşlarıyla paylaşmıştır
Müşteri üründen memnun kalmasa bile şikayetin doğru yönetilmesinden memnun kalabilir, tatmin yaşayabilir
Bu durumda müşteri tatmini şikayet yönetiminden sonra yeniden ölçümlenmelidir
Memnun müşteriler birer doğal reklam aracıdır(Word of mouth)
Şikayet çözümü için şikayetin kaynağına inilmelidir
İşletmwnin müşteriye verdiği önemin muhakkak bildirilmesi gerekir
Müşteri tatminin temel unsuru kalitedir
Hizmet Kalite Boyutu
1.       Güvenilirlilik
2.       Heveslilik
3.       Yeterlilik
4.       Ulaşılabilirlik
5.       Nezaket
6.       İletişim
7.       İtibar
8.       Müşteriyi bilmek ve anlamak
9.       Güvenlik
10.   Fiziksel varlıklar
İşletmenin mal veya hizmetlrinden satın alan kişinin beklentilerini karşılayamaması şikayetin başlangıcını ifade eder.
Her Şikayet Bir Armağandır
·         Teşekkür ederim
·         Geri bildirime neden değer verdiğinizi açıklayın
·         Hata için özür dileyin
·         Problemle ilgili bir şey yapmaya söz verin,sorumluluk alın
·         Geri bilgileri sorun
·         Hatayı gecikmeden düzeltin
·         Müşteri memnuniyetini kontrol edin
·         Gelecek hataları önleyin

Hiç yorum yok